Plecy

3 kroki, dzięki którym zwiększysz sprzedaż metodą Kaizen

7 września 2017 roku byłam jedną z prelegentek na wydarzeniu “Nowoczesne techniki sprzedaży”, w których mówiłam jak zwiększyć swoją efektywność małymi krokami. Ponadto, przedstawiłam też trzy konkretne kroki według metody Kaizen, dzięki którym zwiększysz sprzedaż. Teraz chętnie podzielę się nią z Tobą…

Jeśli interesują Cię szkolenia z tematyki Kaizen w sprzedaży, sprawdź moje bestsellerowe szkolenie Kaizen w sprzedaży dla sprzedawców, handlowców i osób zainteresowanych zwiększeniem efektywności http://lp.anetawator.pl/sprzedaz 

Krok 1 Zasady

Pierwszy krok to zasady współpracy oparte o metodę Kaizen. Warto abyś miał te zasady wypisane np. na każdym piętrze swojej firmy. Jedna z nich brzmi następująco: każdy człowiek ma prawo popełniać błędy tak długo jak wyciąga z nich wnioski i buduje na nich swój rozwój. Pozwól pracownikom popełniać błędy, potykać się, po

030_BarbaraDuchalska_NTS

nieważ dzięki temu dajesz im szansę rozwoju i wyciąganiawniosków z pomyłek. Dzięki temu mogą ulepszyć działania. Zmuszaj pracowników do kreatywności, poprzez zadawanie pytań, np. Co możemy zrobić, aby ulepszyć funkcjonowanie naszej firmy? Co powinno się, stać, by nasza firma stała się liderem w branży? Zaangażuj swoich ludzi. 

Oto 14 najważniejszych:

1.Każdy człowiek ma prawo popełniać błędy tak długo jak wyciąga z nich wnioski i buduje na nich swój rozwój

 2. Nie ma ludzi winnych tak samo jak nie ma ludzi idealnych, po prostu są problemy które trzeba rozwiązać (nie skupiamy się na tym kto zawinił, tylko jakie może być najlepsze rozwiązanie tej sytuacji dla nas)

3. Jesteśmy otwarci na nowe pomysły, rozwiązania i konstruktywną rozmowę

4. Słuchamy zdania innych, każdy człowiek ma wart wysłuchania i może mieć świetny pomysł, w jaki sposób możemy rozwinąć naszą firmę

5. Trudne decyzje podejmujemy wspólnie

6. Problemy rozwiązujemy na bieżąco, nie odkładamy na poźniej

7. Zachowujemy się jak drużyna piłkarska wszyscy strzelamy do tej samej bramki i współpracujemy ze sobą

8. Wyznaczając zadanie określamy terminy i odpowiedzialnych za ich realizację

9. Jesteśmy konsekwentni w działaniu, wspieramy się w realizacji zadań, reagujemy na odchylenia od planu i stale ulepszamy

10. Jeśli czegoś nie wiemy głośno o tym mówimy

11. Otwarcie komunikujemy problemy

12. Spotykamy się krótko i w konkretnym celu. Raz w tygodniu spotykamy się na Ok. 40 min na tzw. “burzę mózgów” i wyznaczenie celów na przyszły tydzień

13. Minimalizujemy ilość wysyłanych maili wewnątrz organizacji, jeżeli pojawią się jakieś problemy spotykamy się i wyjaśniamy wątpliwości

14. Dbamy o najwyższy poziom obsługi naszych klientów i najwyższą jakość naszych produktów

 

Krok 2 Burza mózgów

Zrzut ekranu 2017-09-15 o 10.50.52Burza mózgów, mój ulubiony krok. Burza mózgów do technika dzięki której osoby zaangażowane w jej prowadzenie dają pomysły w jaki sposób możemy udoskonalić lub ulepszyć dany pomysł czy też rozwiązać problem. Niesamowite narzędzie, mające kilka zalet. Możesz ją zastosować, jeżeli chcesz zmniejszyć marnowanie pieniędzy w Twojej firmie. Także wtedy, gdy pragniesz zwiększyć sprzedaż, chcesz by pracownicy byli bardziej efektywni. Na poniższej ilustracji pokażę Ci krok po kroku jak ją przeprowadzać. Najlepszą opcją będzie umówienie się z np. 8 osobowym zespołem na spotkanie. Na samym początku określasz t2emat, np. zwiększenie sprzedaży w firmie. Każdej osobie zlecasz zadanie wymienienia pomysłów. Nie wolno Ci oceniać Twoją miarą ich pomysłów. Spisujecie na kartce wszystkie pomysły, a następne szacujesz ile Cię to kosztuje i ile czasu może to zająć. Zielona kartka to te, które najmniej kosztują i najmniej czasu pochłaniają. Jaki jest efekt? Ludzie czują się docenieni, że wykorzystałeś ich pomysły. Później czas na konkrety. Powinieneś ustalić datę wykonania tego działania. Możesz robić burzę mózgów raz w miesiącu i sprawdzać po tym czasie, co zostało zrobione. Ważne, abyś wybierał proste rozwiązania, a nie czekał na te idealne.

Przedstawię teraz najciekawsze pomysły, które ja miałam przyjemność słyszeć od pracowników firm, w których wprowadzałam Kaizen. Proste, aczkolwiek świetne, dlatego zachęcam do zapisania sobie i zastosowania. Nawet najprostszy i najbardziej błahy pomysł może być świetny, wręcz zbawienny dla Twojej firmy.

 

Pomysły, które zwiększą Twoją sprzedaż

Pomysły jakie często słyszę, wymyślone podczas burzy mózgów, w jaki sposób można zwiększyć sprzedaż w firmie to:

1. Pytać klientów o zdanie.

  • Czego jeszcze sobie Państwo życzycie?
  • Czego jeszcze potrzebujecie?
  • Jakie macie problemy w swojej firmie, które możemy rozwiązać?
  • Gdybyśmy mogli coś jeszcze Państwu dostarczyć to co by to było?
  • Co możemy zrobić, aby ulepszyć nasz produkt?
  • Co powinno się stać, abyście kupowali Państwo od nas częściej?

2. Prosić klientów żeby polecali nas dalej.

  • Co powinno się stać, abyście polecili państwo nasze usługi dalej?
  • Czy możemy się tak umówić, że jeżeli zrobię szkolenie w Państwa firmie i będziecie państwo zadowoleni z wyników to poleci mnie pan przynajmniej do dwóch firm, znajomych, którzy również mogą być zainteresowani takim szkoleniem i zwiększeniem sprzedaży firmie?
  • Czy gdybyśmy zaproponowali Państwu tańsze produkty bądź też prowizję za polecenie to polecalibyście nas państwo dalej?

Burza mózgów jest zarówno świetnym pomysłem do rozwiązywania problemów w firmie, zwiększania zysku jak i ulepszenia komunikacji.

Krok 3 Cykl Deminga

Trzecim sposobem na to, aby zwiększyć sprzedaż metodą Kaizen jest cykl Deminga.

  1. Zaplanuj – burza mózgów
  2. Wykonaj
  3. Sprawdź
  4. Popraw

Znalezione obrazy dla zapytania cykl deminga

 

William Edward Deming był amerykańskim statystykiem, prekursorem metody Kaizen. Pierwszym specjalistą, który w sposób metodyczny przekazywał japońskim inżynierom i menedżerom wiedzę na temat przeprowadzania procesu zmian w organizacjach. Od początku lat 50. zaczął prowadzić wykłady dla japońskich inżynierów, poświęcone statystycznemu sterowaniu procesami oraz jakością. Po powrocie do USA prowadził firmę konsultingową, opierając swoje tezy na tej metodzie. W 1980 roku, po wywiadzie dla NBC poświęconym sukcesowi gospodarczemu Japończyków, stał się wielkim odkryciem amerykańskich menedżerów.

Cykl Deminga (określany też jako cykl PDCA z ang. Plan-Do-Check-Act lub cykl P-D-S-A z ang. Plan-Do-Study-Act) – ilustruje podstawową zasadę ciągłego ulepszania (ciągłego doskonalenia, Kaizen).

Więcej o tym cyklu napisałam w innym wpisie na blogu, przeczytaj klikając w link:

Cykl Deminga – poznaj najważniejszą zasadę ciągłego ulepszania

Myślą przewodnią Kaizen jest ciągłe ulepszanie życia we wszelkich aspektach. To przede wszystkim nieustanna poprawa Kobieta-w-biznesie-Facebook-optimized-size-2048px-923C5343wydajności, maksymalna eliminacja marnotrawstwa oraz skuteczne rozwiązywanie wszelkich problemów. To nie tylko sposób myślenia i zarządzania, ale także odpowiednia metoda komunikowania się.

Zachęcam Cię przede wszystkim do tego, abyś wykorzystał tę wiedzę w praktyce.  Życzę Wam takich wyników, które będą znacznie zwiększać Wasze rezultaty, jednak aby to nastąpiło, nie zapominajcie o odpowiednim działaniu.

SKLEP KAIZEN