3 sposoby jak zwiększyć swoją atrakcyjność i przyciągnąć do siebie Klientów.
Niezależnie od tego, czy sprzedajesz usługi czy produkty. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz. Niezależnie od tego, czy działasz od dawna czy jesteś stosunkowo krótko na rynku, potrzebujesz czegoś co wyróżni Cię spośród konkurencji. Potrzebujesz atrakcyjnego brandingu. Marki, która będzie przyciągać do Ciebie Klientów. Marka będzie wzbudzać zainteresowanie, będzie atrakcyjna.
Podam Ci jedno słowo, bardzo istotne słowo, które przyciągnie Klienta do Ciebie, oraz Twojego produktu. Słowem tym jest “atrakcyjność”.
Atrakcyjność to słowo pochodzące z języka łacińskiego, oznaczające: interesujący, dobry, korzystny, wartościowy, godny przyjęcia/rozważenia, przyciągający wzrok. W słowniku języka polskiego czytam “wzbudzający zainteresowanie, interesujący, ciekawy, pociągający”. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ wszyscy kupujemy oczami..
Zadbaj zatem o opakowanie, wygląd, sposób zaprezentowania, wizerunek siebie, oraz produktu. Poniżej podaje kilka porad które mogą ułatwić działanie.
Co wpłynie na Twoją atrakcyjność?
Chcesz sprzedawać produkty za milion? Musisz wyglądać na dwa miliony. Nie oszukuj się że jest inaczej. Klient musi widzieć w Tobie autorytet, przecież powierza Ci swoje pieniądze. Masz produkt którego zakup pomoże mu rozwiązać jego problem. Biznes polega na rozwiązywaniu ludzkich problemów. Im więcej problemów rozwiązujesz, tym więcej zarabiasz. Uśmiechaj się, szukaj podobieństw, darz sympatią, nawet kiedy wydaje się to być trudne, rozmawiaj, kiwaj głową na znak że go słuchasz, patrz na niego a nie w bok czy pod siebie. Nawiązując więź emocjonalną ze sprzedawcą, klient zaczyna darzyć emocjami tę osobę, a co za tym idzie zapamiętuje nas. Miła, serdeczna, atrakcyjna obsługa klientów może zrekompensować naprawdę wiele. Osoby uważane za atrakcyjne wzbudzają zainteresowanie, chcemy je poznać, wydają nam się ciekawe, a co za tym idzie, ciekawym wydaje się produkt, który prezentują. Jakimi cechami powinien zatem wyróżniać się atrakcyjny sprzedawca?
1. Po pierwsze: pewność siebie.
Osoby pewne siebie zarabiają przeciętnie 14% więcej. Odnoszą sukcesy w życiu, bo wierzą w siebie, chodzą wyprostowane, uśmiechnięte, są miłe, ich ubiór wygląda czysto i schludnie.
Po drugie: uśmiech.
Nie zapominajmy proszę o uśmiechu, o szczerym i serdecznym witaniu się z klientami, o zapamiętywaniu ich imion, pytaniu o pewne szczegóły z nimi związane, np. ich pasje, zamiłowanie do zwierząt itp. Kiedy klient podczas drugiego spotkania zauważa, że pamiętamy jego imię, co więcej: zapamiętaliśmy jakiś szczegół z jego życia, czuje się wyjątkowy, czuje się zapamiętany, bardziej nas lubi, a co za tym idzie czuje się swobodniej, łatwiej nawiązuje relacje i częściej kupuje.
Po trzecie: komunikatywność.
Umiejętność nawiązania naturalnej, szczerej, sympatycznej relacji z klientem.
Uczciwość, pokora, pracowitość, zaangażowanie, kreatywność – cechy charakteru dobrego sprzedawcy można by jeszcze wymieniać w nieskończoność, jednak nie zapominajmy: wszystkiego można się nauczyć. Cech tych nie nabywamy z urodzeniem, możemy je w sobie wyćwiczyć, nie załamujmy się więc, że połowa naszych pracowników powinna zostać wymieniona – nie powinna. Przyda im się jedynie dobre szkolenie.Nie od dziś wiadomo, iż klienci zazwyczaj podejmują emocjonalne decyzje na temat zakupów.
Wszystkimi nami w życiu codziennym żądzą emocje. Wzbudzaj je zatem u swojego klienta.
Jesteś produktem własnym, to Ty stworzyłeś samego siebie.
Dlaczego miałbyś nie zarabiać co do grosza tyle, ile jesteś wart? Autentyczna i świadomie budowana marka osobista:
- ulepsza wizerunek i reputację
- ułatwia pozyskanie nowych klientów
- zwiększa zadowolenie współpracowników i inspiruje innych do działania
- przyczynia się do zwiększenia zarobków
Chcesz sprzedawać więcej, szybciej i skuteczniej?
Przejdź kurs online: “Formuła budowania marki osobistej w 6 krokach metodą Kazien”.