II filary budowania personal branding’u, bez których nie stworzysz wpływowej marki osobistej
I FILAR TWOJEJ MARKI OSOBISTEJ
- WARTOŚCI
- CELE
- WIZERUNEK
- UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTE
To, jak wyglądasz, a przede wszystkim to, jak się ze sobą czujesz, stanowi Twoją markę osobistą.
Mam dla Ciebie ćwiczenie: wyobraź sobie swoją lepszą wersję. Zastanów się, jak chciałabyś wyglądać, jakim samochodem jeździć, jak się będziesz ubierać, gdzie będziesz pracować, jak będą Cię traktować ludzie, a następnie przemyśl, co powinnaś zrobić, aby to urzeczywistnić.
Droga do osiągnięcia celu przypomina czasami budowę domu. Domu, który ma być duży, piękny i stylowo urządzony. Kupujemy najlepsze narzędzia i materiały. Niestety nagle okazuje się, że ostatecznie przepięknie wybudowany dom się burzy. Burzy się, ponieważ postawiliśmy go na fundamencie z piasku.
Podobnie jest z naszym życiem. Zarówno do mnie, jak i do innych trenerów rozwoju osobistego i zawodowego przychodzą ludzie, którzy mają naprawdę obiecujące podstawy w postaci zdolności finansowych oraz dobrego zespołu ludzi, którzy z nimi pracują. A jednak okazuje się, że pomimo tych możliwości nie udaje im się osiągnąć celu. Każde działanie kończy się porażką, aż staje się jasne, że ten fundament, podstawa budowy biznesu czy nowego życia, był rzeczywiście z piasku. Twoim fundamentem są Twoje umiejętności, to, co myślisz o sobie, Twoje przekonania i inne filary, które omówię później.
W nawiązaniu do rozpoczynania budowy biznesu czy swojego wizerunku od solidnych podstaw przytoczę Ci słowa jednego z moich mentorów.
W rozmowie ze mną powiedział kiedyś: „Ja nie muszę się już niczym martwić, a przede wszystkim już nigdy w życiu nie muszę się martwić o pieniądze, ale nie dlatego, że mam ich wystarczająco na dostatnie życie, aż do starości, chociaż mam ich dużo i inwestuję, ale dlatego, że umiem sprzedawać. Mam umiejętności, które spowodują, że gdy upadnie mi pierwsza, druga, trzecia firma i zbankrutuję, to pójdę i postawię sobie kolejną”. I to jest też ten fundament – nasze wartości, umiejętności, przekonania i nasza pewność siebie, która powoduje, że jeśli coś Ci nie wyjdzie – a należy wziąć pod uwagę, że życie to nie tylko pasmo sukcesów, ale również porażek – wyciągniesz z tego wnioski. Zadbaj więc o swoje umiejętności, o absolutnie konieczne podstawy w zależności od tego, jaki masz cel.
II FILAR TWOJEJ MARKI OSOBISTEJ
ŚRODOWISKO/OTOCZENIE
- ZESPÓŁ – TWOI LUDZIE
- KONTAKTY
- 6 KLUCZOWYCH OSÓB
- SOCIAL MEDIA
- KLIENT
- KONKURENCJA
Zastanów się, jakich ludzi masz wokół siebie, ponieważ prawdą jest, że z kim przestajesz, takim się stajesz. Ludzie sukcesu, którzy chcą rozwijać swoją karierę, bardzo selekcjonują osoby, z którymi spędzają czas. Nie chcą wokół siebie tych, którzy ciągną ich w dół. Każda z osób, która osiągnęła mniejszy bądź większy sukces, zrobiła to dzięki zasługom osób, w których otoczeniu przebywała. Nie bez powodu powstały spotkania networkingowe i śniadania biznesowe. Podczas takich cyklicznych wydarzeń możesz zyskać zarówno partnera biznesowego, jak i przyjaciela. A co najważniejsze, zyskasz inspirację, motywację i narzędzia, które mogą bezpośrednio wpłynąć na Twój sukces.
ZAPAMIĘTAJ!
Jesteśmy odzwierciedleniem pięciu osób, z którymi spędzamy najwięcej czasu. To oni nas motywują, doradzają, krytykują. Przyjrzyj się, z kim Ty przebywasz.
Nancy Drew
Marki osobistej nie da się zbudować samemu, ponieważ jej podstawą jest to, co ludzie mówią o Tobie za Twoimi plecami. Aby zbudować solidną markę osobistą, należy zacząć od ludzi – ucząc się pracy zespołowej.
Wpis ten pochodzi z fragmentu książki “Kaizen. Małymi krokami do efektywności w życiu i w biznesie”
Zamów ją w wersji Ebook lub drukowanej klikając tutaj. 100% zysków ze sprzedaży przekazujemy na cele statutowe fundacji Motiwator.
Chcesz konkretne wskazówki na rozwój Twojego biznesu? Skorzystaj z pomocy kursu online:
Ten kurs pomoże Ci oszczędzić czas, zminimalizować konsekwencje związane z popełnianymi przez przedsiębiorców błędami, oraz zarabiać godne Ciebie pieniądze. To niezawodna formuła, dzięki której zwiększysz poczucie własnej wartości a przede wszystkim swoje zarobki: Kurs online “Formuła budowania marki osobistej w 6 krokach metodą Kaizen”. 8 filmów + skrypt szkoleniowy w PDF
Tag:-Jak uzyskać dofinansowanie na prowadzenie działalności?, -Jak założyć firmę?, -Jak założyć Start Up?, -jak zarejestrować działalność gospodarczą, -Jaką firmę otworzyć?, -strategia firmy przykład, -szkolenie autoprezentacja, -zakładanie działalności gospodarczej krok po kroku, biznes, biznes metodą kaizen, inkubator przedsiębiorczości, jak rozwinąć biznes, marka osobista, personal branding, pomysł na biznes, przywództwo, wypalenie zawodowe