Aneta Wątor - Trener Kaizen - MotiwatorAneta Wątor - Trener Kaizen - Motiwator
  • Start
  • BIO
  • Blog
  • Sklep
  • Kobieta w biznesie
  • Kontakt
    • Login
      [miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

      Zaloguj się przy użyciu konta swojej strony

      Zgubiłeś hasło?

  • Start
  • BIO
  • Blog
  • Sklep
  • Kobieta w biznesie
  • Kontakt

Blog

  • Strona główna
  • Blog
  • Blog
  • Kaizen w sprzedaży, czyli jak zwiększyć sprzedaż w firmie, dzięki zastosowaniu metody Kaizen?

Kaizen w sprzedaży, czyli jak zwiększyć sprzedaż w firmie, dzięki zastosowaniu metody Kaizen?

  • Wysłane przez Aneta Wątor
  • Kategorie Blog
  • Data 5 stycznia 2018

Myślą przewodnią Kaizen jest ciągłe ulepszanie – konsekwentnie i krok po kroku. To przede wszystkim nieustanna poprawa wydajności, maksymalna eliminacja marnotrawstwa oraz skuteczne rozwiązywanie wszelkich problemów. Metoda Kaizen jest z powodzeniem wykorzystywana przez takie firmy jak Toyota czy Sony, które opierają na niej swój sukces.

Podstawą jakichkolwiek zmian prowadzących do zwiększenia sprzedaży jest komunikacja. Metoda Kaizen wskazuje, że należy zacząć od ustalenia zasad współpracy w firmie, gdyż tylko jasny przekaz może przynieść pożądane efekty. Normy te muszą być widoczne i ogólnie dostępne w wielu miejscach w firmie.

Jedna z naczelnych zasad brzmi następująco: Każdy człowiek ma prawo popełniać błędy tak długo, jak wyciąga z nich wnioski i buduje na nich swój rozwój. Należy pozwolić pracownikom na pomyłki, popełnianie błędów, potykanie się, ponieważ tylko dzięki temu daje się im szansę na ulepszenie działań.

Bo jak mawiał Napoleon Hill:

„Prawdziwą miarą inteligencji jest działanie”

Daj więc szansę swoim pracownikom, gdyż poczucie docenienia daje siłę i motywację do dalszej pracy.

Kolejnym sposobem na zwiększenie sprzedaży w firmie jest burza mózgów, technika opracowana przez A. Osbourne’a , dzięki której osoby w nią zaangażowane podsuwają pomysły, w jaki sposób można udoskonalić dany pomysł czy też rozwiązać problem. To niesamowite narzędzie możesz zastosować, jeżeli chcesz zmniejszyć marnowanie pieniędzy w twojej firmie, lub pragniesz zwiększyć sprzedaż i chcesz, żeby pracownicy byli bardziej wydajni.

Przykładowa sesja burzy mózgów może wyglądać następująco:

  • umawiasz się z kilkoma osobami z zespołu na tę metodę,
  • na początku określasz temat, np. zwiększenie sprzedaży w firmie,
  • prosisz każdą osobę o wymienienie pomysłów. Na tym etapie ich nie oceniasz. Kiedy ilość pomysłów znacząco spadnie, spisujesz sobie wszystkie na kartce, a następne szacujesz i wybierasz te, które kosztują najmniej i są najprostsze do wprowadzenia w najkrótszym czasie. Ustalasz datę wykonania danego działania i testujesz. Możesz robić burzę mózgów raz w miesiącu i sprawdzać po tym czasie, co zostało zrobione. Ważne, abyś wybierał proste rozwiązania, a nie czekał na te idealne.

 

Cykl Deminga to najważniejsza zasada ciągłego ulepszania. Jego twórca, Edward Deming, amerykański specjalista, przyczynił się do tego, iż Japonia stała się jedną z największych potęg przemysłowych. Tak zwany cykl PDCA – Plan-Do-Check-Act zawiera się w czterech punktach:

400px-PDCA_Cycle-PL.svg1. ZAPLANUJ

Zaplanuj małe kroki, które wykonasz, by ułatwić sobie realizację celu. Przeanalizuj obecną sytuację oraz potencjalne skutki zmian. Przed rozpoczęciem działania przygotuj się do niego, planując skrupulatnie każdy szczegół. Z góry przemyśl, po czym poznasz, że zamierzony cel został zrealizowany. Pamiętaj, aby przy wdrażaniu działań oddelegować zadania osobom, które są specjalistami w tej dziedzinie.

2. WYKONAJ

Wykonaj zaplanowane powyżej kroki. Zacznij od niewielkiej zmiany i odrzuć perfekcjonizm. Zrobione jest lepsze niż doskonałe. Każdego dnia wykonuj małe kroki, które przybliżą Cię do zamierzonych celów.

3. SPRAWDŹ

Wyciągaj wnioski z działań. Zabezpieczasz się w ten sposób przed ponownym popełnieniem błędu, jednocześnie przyczyniając się do odniesienia sukcesu w przyszłości. Eksperymentuj, każdego tygodnia reasumuj swoje działania.

4. POPRAW TO, CO NIE DZIAŁA I DZIAŁAJ POPRAWNIE

 „Jeśli popełnisz błąd poinformuj nas o tym, byśmy mogli zapobiec znacznie poważniejszemu błędowi”. To jeden z cytatów, które Deming życzył sobie umieszczać w firmach, gdzie wdrażał Kaizen. Błędy to czysta statystyka. Tylko podejmując odpowiednie działania, możesz liczyć na efekty. Myśl, planuj, działaj, korzystając z małych kroków Kaizen.

 

Niech metoda Kaizen będzie dla Ciebie inspiracją, iż bez nakładów finansowych lub przy niewielkich środkach jesteś w stanie zrealizować swój cel i zwiększyć efektywność w firmie. Otwórz się na potencjał ludzki, jaki masz wokół siebie i doceniaj działanie. Życzę Ci takich wyników, które będą zwiększać rezultaty, jednak aby to nastąpiło, należy podjąć odpowiednie działania.

Szerzej o  zwiększyć sprzedaż w firmie, dzięki zastosowaniu metody Kaizen wykładam na spotkaniach Kobieta w Biznesie www.kobietawbiznesie.pl, które jak ogłosiły media pokochały przedsiębiorcze Polki. Aby rozszerzyć swoją wiedzę na ten temat, poznać grono ambitnych przedsiębiorczych kobiet i nie tylko, a także zainspirować się zarezerwuj swoje miejsce już dziś klikając tutaj. Nie czekaj, ilość miejsc jest ograniczona, a bilety wyprzedają się tydzień przed wydarzeniem. Dołącz do nas i otwórz się na rozwój osobisty!

Jeśli interesują Cię szkolenia z tematyki Kaizen w sprzedaży, sprawdź moje bestsellerowe szkolenie Kaizen w sprzedaży dla sprzedawców, handlowców i osób zainteresowanych zwiększeniem efektywności http://lp.anetawator.pl/sprzedaz 

Tag:aneta wątor, burza mógzów, cykl deminga, Edukacja, efektywność, jak napisać biznesplan, jak zarabiać więcej, jak zwiększyć sprzedaż, kaizen, kaizen w sprzedaży, kobieta w biznesie, konferencje, metoda kaizen, Motowator, napoleon hill, networking, Produktywność, Rozów, rozwój, Rozwój firmy, Spotkania edukacyjne, szkolenia

  • Udostępnij:
Aneta Wątor
Aneta Wątor

Poprzedni post

Jak zwiększyć swoje zarobki? 5 prostych wskazówek
5 stycznia 2018

Następny wpis

7 kroków, aby napisać skuteczny biznesplan i rozpocząć/rozwinąć Twój biznes
5 stycznia 2018

Może Ci się spodobać

0188.2
Czy strój może nam pomóc w karierze? Jak ubierać się do pracy?
18 Luty, 2019
Zrzut ekranu 2018-11-07 o 13.07.48
Powody dla który warto posiadać Dziennik Celów Kaizen i wskazówki jak z nim pracować
7 Listopad, 2018
o_nas_glowne-1-600×400
Historie przedsiębiorczych kobiet. Rozmowa z przedsiębiorczynią, lekarzem medycyny estetycznej Magdaleną Tyc Tyka, właścicielką MTTEstetica  
3 Listopad, 2018

Zostaw odpowiedź Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie

  • BIZNES
  • Blog
  • PORADY KOBIET BIZNESU

Szukaj

Najnowsze

Czy strój może nam pomóc w karierze? Jak ubierać się do pracy?
18Lut2019
Wady i zalety spółki z o.o. 
16Sty2019
Jak zaangażować pracowników czyli 5 pułapek lidera w motywowaniu zespołu
14Sty2019
biuro@kobietawbiznesie.pl
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
  • Formularz reklamacji
  • Informacje o przetwarzaniu danych osobowych